Holland

Travel

Reis toimus ülestõusmipühade ajal 14.04.17-18.04.17. Väga nagu seal polnud kedagi kes tähistaks, kuid kuulsime kirikukella küll ja mõne akna peal Haagis olid värvitud munad.

Kõik pildid on tehtud telefoniga Huawei P9lite, kuna seekord ma ei võtnud kaamera kaasa.

Esimene päev. Maandusime lennujaamas Schiphol. Kohtusime teistega tund aega hiljem. Rongipilet lennujaamast Amsterdami kesklinna maksab 5,20€. Saab maksta vaid master cardiga-credit card, meie riigi debit ei tööta, lisandus 0,5€ teenustasu. Rongi minnes peab läbi lööma pileti kollase posti vastu, meie seda algul ei teadnud ja ei teinud. Piletikontrolli kui sellist väga ei eksisteeri Hollandis (nii me sõitsime ka esimese klassiga, kuigi pilet oli ostetud teise klassi oma).

Rahaväljavõtmine maksab LHV pangas 1€. Pakkihoidja Amsterdami rongijaamas oli kõik täis, nii, et kui soovite sinna jätta võib juhtuda nii, peab varakult tulema, kuigi mitte meie gruppi inimesed leidsid siiski endale kasti. Meie grupp vahetas riideid seal kohapeal. Amstedami rongijaamas WC maksab 0,70€.

Hollandis orienteerusime ühe appi järgi, mis viis suht meid ringiga, kuid paremini teadis kuidas sõita Sloterpargini. Liikusime trammiga 13, peatub rongijaama neljanda platvormis ja pileteid saab osta sees.

Läksime vahepeal trammist välja ja liikusime coffe shopi, mis asus selle kiriku juures mis pildil. Kõndisime sel päeval u. 20km. Jõudes lõpp-peatusse, trammiga nr 14, läksime algul õigesti, kuid küsides infot veekeskuse tädi käest, läksime valesti. Seigeldes veidi veekeskuse juures, käisime poes ja läksime jälle vales suunas, kuid lõpuks leidsime üles.  1. tunniline trammi pilet Amsterdamis maksab 2,50/nägu.

Discolfi rajad on hoopis veekeskuse samal poolel ja hakkavad kohe selle taga. Ärge minge üle tee ega kuhugi mujale. Ärge küsige informatsiooni töötajate käest, kuna nemad ei mängi Hollandis discolgi nii palju (kui üldse teavad mis asi see on), kui Eestis. Küsides inimestelt, nad imestavad. Visates disci aga püüavad sulle seda tagasi tuua. Seda oli juhtunud ikka paar korda, kui inimesed pargis korjavad seda üles ja ei tea mida sellega teha. Peab karjuma, et las olla seal kus on.

Otsisime rada umbes 2 tundi. Poes on väga odavat sööke ja valikut palju rohkem kui meil. Õlut pole nii palju, kuid see on ka odavam. Brie juust nt on 0,85€ ja see on ka hea, kuid mõned juustud ei ole samad, peab teadma millist osta (Deka Marketis on hea).

Õige park näed nii välja: kokku on 18rada. Kottidega veidi kauem kui poolteist tundi. Selles pargis on suhtelised rasked rajad ja seal on palju vett. Janesed jooksevad puude vahel ja linde on palju. Tegime kaks korda läbi sama rada. Väga lihtne visata vette, eriti kui disc ei hõlju vee peal on raske seda kätte saada.

Õhtul muidugi väga erilist ei tee kaamera (Kuid Haagis nägin Huawei p10- see ei ole väga midagi erilist, aga reklaami tehti palju. Kirjutasin neile uuesti).

Läksime rongi peale ja sõitsime Haagi. Istusime esimeses klassis. Kontrollk kõndis meist lihtsalt mööda. Rongijaamas haises täiega ja üldse Hollandis on palju prügi, eriti kus on välismaalasi või teisi kultuure. Pilet maksis umbes 12,5€/nägu.

Haagis sai minna otsemalt, aga milleks? Peab ikka ringiga, (aga ringi tegime ühe appi pärast, seal ka võib kuulata intuitsiooni). Öökodu oli kesklinnas. Täname Mariat.

Järgmisel päeval (2) plaanisime mängima minna samuti. Õnneks vihma polnud, kuigi ilmateade iga päev näitas vihma. Otsisime rada ikka igavik. Kuna kusagil pole väga märgitud kus nad peavad olema. Radu oli vaid 9. Enne seda sõime hommikust ühes kohas. Kuue peale läks umbes 100€+tip. Otsisime rada umbes 2 tundi, muidugi mitte kainelt. Ikka paar õlle ja smogesime. Minu orientatsioon magas, ma lithsalt kõndisin kaasa. Mõned pildid päevast.

Park asus Zoetemeer, Palenstein või Van Tyllpargi lähedal. Igatahes sissepääs on kohe otse, pole vaja keerata kuhugi. Rongipeatusest oli umbes 2km kõndida vaja.

Õhtul läksime välja kesklinna. Jäime istuma Ned Kelly Pubi “Den Haag”. Seal oli hea õlu (Guiness) ja valge häälestamata klaver. Üks noormees mängis seda. Kirjutas mulle, et ma mängiks. Aga ma mängisingi pärast, improviseerisin purjult. Ei tea kas plaksutasid, viisakusest, sest see oli ikka mõnikord atonaalne. Mängisime darti. Õpetati mind. Minul vahepeal tuli välja, vahepeal mitte. Andsin baarmenile oma visiitkaardi. Samuti noormees tegi oma retsepti järgi shote. See oli hea.

Järgmine päev (3-4) suurem osa inimestest sõitis koju tagasi. Meie jäime veel kaheks päevaks Jakobiga Haagi.

Käisime mere ääres ja parkides. Kõndisime jala ka palju. Käisime Westduinpark, Schveningse Bosjes ja Zuidepargis. Käisime shoppingul ja ostsime mõnda suveniiri. Saime Herbal Spiritis soodushinda, kuna sula oli vähem kui arve oli. Väga suured tänud sellele naisele.

Amsterdamist lennuk hilines välja minekuga umbes 35 minutit, hilinesime 5 minutit järgmisele lendu – meid ei oodatud ära. Pidime istuma 3 tundi Stockoholmi lennujaamas. Lennufirma oli SAS. Andsid meile veidi raha ja bussiness klassi pileteid, nendega saime tasuta süüa lennukis, kuigi lennuk oleks võinud meid oodata ka vabalt.

Mälu saab kiiresti telefonis otsa, eriti kui filmida.

• Hollandis on soovituslik omada sularaha, kuna mõned pangakaardid ei pruugi töötada.
  • Haagis on palju kebabi kohti
  • Samuti parkides kasvab nõges vabalt, mitte ainult piimanõges, vaid päris, seega vaadake ette.
  • Biisoni vaatamis kaugus on 15-25m, kuid mõned kõndisin lausa väga lähedal, mis ei ole päris soovituslik, peaasi, et ei lähe neid katsuma.
  • Kõva tuul, mis võib kuivatada huuli
  • Smuutid on küll naturaalsed, kui hapukad. Võrreldes meie omadega.
  • Toit on odavam
  • Transport on kallim
  • Tehnika poes, on ilma akudeta. Mida ma ikka vaatan tühja korpust. Tahan, et töötaks. Hinnad on enam-vähem sarnased, mõned asjad kallimad, kui meil.